Voiko luottamus olla keskeinen julkishallinnon toimintaperiaate?

Ruotsissa havahduttiin muutama vuosi sitten siihen, että määrällisiin tavoitteisiin perustuva julkisen toiminnan ohjaus usein johtaa huonoihin lopputuloksiin. Tavoitteiden täyttyminen ei välttämättä johda kansalaisten kannalta tyydyttävään tulokseen. Viranomaisten yhteistyö saattaa takkuilla. Toiminnan laadussa on parantamisen varaa. Tällaiset ongelmat eivät ole yllättäviä.

Tervetuloa lukemaan!

Lue nyt uusi KU:n digilehti tutustumishintaan 5,90 euroa kuukaudessa! Pääset lukemaan tämän artikkelin heti, ja saat pääsyn myös arkistoomme.

Tilaa nyt KU. Edistät moniäänistä journalismia!

Arvoisa digilehden tilaaja, kirjaudu sisään lukeaksesi artikkelin!

ILMOITUS
ILMOITUS
ILMOITUS
ILMOITUS

Tervetuloa takaisin!

Kirjaudu sisään tilillesi:

Käyttäjätunnus on sähköpostiosoitteesi. Palauta salasanasi klikkaamalla tästä.

Ongelmatilanteissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Vastaamme mahdollisimman pian.

Salasanan palauttaminen

Syötä käyttäjänimesi tai sähköpostiosoitteesi salasanan palauttamista varten.