Lehtikuva/Vesa Moilanen

Ammatillisen ja yleissivistävän koulutuksen keskinäisestä suhteesta ja tasavertaisen mallin rakentamisesta on käyty tuloksetonta keskustelua vuosikymmenet. Ammattikoulusta ei ole kyetty kehittämään kilpailukykyistä väylää korkea-asteelle eikä yhtenäisen toisen asteen rakentaminen ole onnistunut.

Vuosina 2017–18 uudistetulla lainsäädännöllä lukion ja ammattikoulun erillisyyttä edelleen vahvistettiin. Erilainen rahoitus, opintojen mitoitus, opetuksen suunnittelu ja tarjonta, jatko-opintokelpoisuus ja korkeakoulujen …

Tervetuloa lukemaan!

Lue nyt uusi KU:n digilehti tutustumishintaan 4,90 euroa kuukaudessa! Pääset lukemaan tämän artikkelin heti, ja saat pääsyn myös arkistoomme.

Tilaa nyt KU. Edistät moniäänistä journalismia!

Arvoisa digilehden tilaaja, kirjaudu sisään lukeaksesi artikkelin!